بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر در بارداری و درمان خانگی

هموروئید یا بواسیر برای فرد مبتلا بسیار دردناک است و اگر مراقبت‌های لازم را انجام ندهید ممکن است بدتر شود. هموروئید شما می‌توانید این مشکل را با روش‌های زیادی از قبیل مصرف دارو، مراجعه به پزشک، استعمال کرم و استفاده از داروهای طبیعی درمان کنید. ما در این نوشتار روش های خانگی زیادی برای درمان بواسیر در بارداری آماده کرده‌ایم که بسیاری از زنان باردار با استفاده از این ۳۰ درمان خانگی هموروئید در دوران بارداری می‌توانند مشکل را حل کنند. با این وجود، بهتر است قبل از استفاده از این روش‌ها برای جلوگیری از آلرژی‌ها، با پزشک‌تان مشورت کنید.


 

 الف) علل بروز هموروئید در طول بارداری

بسیاری از زنان هرگز قبل از حاملگی دچار هموروئید نبوده‌اند؛ اما در طول دوره‌ی بارداری دچار این اختلال می‌شوند. بروز هموروئید در دوره‌ی بارداری می‌تواند ناشی از فشاری باشد که جنین به ارگان‌های گوارشی وارد می‌کند و به این ترتیب بر سیستم گوارش تاثیر می‌گذارد. با این حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به بروز هموروئید در دوران بارداری شود، از جمله عادات نامناسب غذا خوردن که حتی سبب وخیم‌تر شدن این اختلال می‌شود.


در طول بارداری، تغییرات هورمونی زیادی در داخل بدن رخ می‌دهد که باعث ایجاد اثرات منفی روی سیستم روده و گوارش می‌شود. مقدار هورمونی که درون بدن زن باردار ترشح می‌شود،‌ می‌تواند به شل شدن عضلات بدن کمک کند و شرایط مطلوبی را برای رشد جنین فراهم کند. در مقابل، ماهیچه‌های شل شده نیز فشار را بر سیستم گوارش افزایش می‌دهند و در عملکرد دفع مواد زائد مشکل ایجاد می‌کنند.


۱. موز

این اولین داروی خانگی برای هموروئید در دوران بارداری است که دوست داریم در این مقاله معرفی کنیم.


موز میوه‌ای است که منبع شگفت‌آور پتاسیم و اسید فولیک محسوب می‌شود. به علاوه، این میوه غنی از ویتامین B۶ است، که می‌تواند به شکل‌گیری سیستم عصبی جنین کمک کند.


یک موز متوسط ​​دارای ۳ گرم فیبر است. موز همچنین حاوی پکتین است – نوعی فیبر که اثبات شده غذاها را در دستگاه گوارش به خوبی تجزیه می‌کند (گلابی و سیب نیز همین فیبر را دارند).


۲. پرتقال برای درمان بواسیر در بارداری

بنا به گفته‌ی دانشمندان، پرتقال یکی از میوه‌هایی است که ویتامین C، ویتامین A، کلسیم و فیبر دارد … بنابراین این میوه از خانواده‌ی مرکبات برای بدن زنان باردار بسیار مغذی است.


یک پرتقال متوسط ​​دارای ۳ گرم فیبر است (آب پرتقال حاوی فیبر کم‌تری است). خوردن پرتقال می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند که برای مادران باردار مبتلا به دیابت حاملگی مفید است.


۳. سیب

سیب در واقع به دلیل مزایایی که برای سلامت ذهن و بدن انسان دارد، بسیار مشهور و محبوب است. این میوه در درمان هموروئید در طول حاملگی نیز تاثیر زیادی دارد. بنابراین، خوردن آب سیب و سیب به طور منظم یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع هموروئید در دوران بارداری است که همه و به خصوص زنان بارداری که سابقه‌ی این بیماری را دارند، باید یاد بگیرند و آن را امتحان کنند.


سیب و پوست سیب دارای فیبر بیش‌تری در مقایسه با سایر میوه‌ها مانند هلو، انگور و گریپ‌فروت هستند. مقدار فیبر محلول موجود در سیب به تنظیم کلسترول برای افرادی که سطح کلسترول بالا دارند کمک می‌کند. بنابراین، مادران باردار توجه داشته باشند که باید سیب را با پوست بخورند تا تمام فیبر موجود در این میوه را دریافت کنند.


۴. ترشی کلم برای درمان بواسیر در بارداری

یک کاسه‌ی کوچک از این خوراکی سنتی بسیاری از کشورهای شرقی – کلم تخمیر شده (ترشی کلم) – حاوی ۳ گرم فیبر است. ترشی کلم یا کلم‌ترش، همچنین مقدار زیادی ویتامین C و آهن برای مادران باردار فراهم می‌کند.


تحت تاثیر آنزیم‌های میکروبی و کربوهیدرات‌ها، پروتئین به اسیدهای آمینه که به راحتی جذب می‌شوند، تبدیل می‌شود. فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجات نیز به یک فرم قابل هضم هیدرولیز می‌شوند.


زنان باردار برای اطمینان از بهداشتی و سالم بودن آن‌ها، بهتر است که کلم‌ترش را در غذاهای پخته‌شده به سبک طبخ روغن داغ یا سوپ استفاده کنند.


با این حال، مادران باردار نباید این ترشی را بیش از حد بخورند و همچنین ترشی بیش از حد ترش را که همراه با تکه‌های شناور سیاه و سفید یا چسبناک است، مصرف نکنید، زیرا این علائم نشان‌دهنده‌ی شروع ظاهر شدن کپک است. این مورد نیز یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای هموروئید در دوران بارداری است که باید یاد بگیرید و فراموش نکنید!


مطلب مرتبط: ۱۵ خاصیت آب انار برای سلامتی در دوران بارداری


۵. بروکلی

بروکلی علاوه بر داشتن ویتامین C، فولیک اسید، آهن، کلسیم و بتا کاروتن، فیبر فراوانی هم دارد. یک وعده سوپ بروکلی، بروکلی آب‌پز یا بروکلی که همراه با مرغ به شیوه‌ی طبخ ورغن داغ آماده شده‌، بسیار خوشمزه و مغذی است، و در عین حال می‌تواند به پیشگیری از هموروئید در زنان باردار کمک کند. علاوه بر این، بروکلی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است – موادی که برای سیستم گوارش زنان باردار بسیار مفید و ضروری هستند.


۶. گلابی برای درمان بواسیر در بارداری

یک گلابی کوچک ۴.۳ گرم فیبر دارد که قابل مقایسه با مقدار فیبر موجود در آلو است. گلابی مقدار زیادی فولات، پتاسیم و ویتامین C، به ویژه برای زنان باردار، فراهم می‌کند. بنابراین، بد نیست اگر یک گلابی کوچک را به عنوان میان‌وعده‌ای سبک به محل کار ببرید.


علاوه بر این، در دوران بارداری، مادران باردار اغلب دارای تورم در ناحیه‌ی صورت و اندام ها هستند که با علائم فشار خون بالا همراه است. در عین حال، خوردن گلابی به حل این اختلال کمک می‌کند.


۷. کدو تنبل

کدو تنبل علاوه بر فیبر، مواد مغذی مهم دیگری از جمله بتا کاروتن، ویتامین E، ویتامین B۶، فولات، آهن و منیزیم نیز دارد. بنابراین، کدو تنبل پخته یا سوپ کدو تنبل، هر دو بسیار خوب هستند. علاوه بر این، کدو تنبل حاوی مواد ضد استرس است، که به زنان باردار کمک می‌کنند روحیه‌ی خوبی داشته باشند. به هر روی استفاده از این ماده‌ی خوراکی نیز یکی از مؤثرترین روش‌های خانگی برای درمان هموروئید در دوران بارداری است که مردم باید بدانند و یاد بگیرند که از آن استفاده کنند.


۸. لوبیا برای درمان بواسیر در بارداری

همه‌‌ی انواع لوبیا همیشه در راس فهرست غذاهای غنی از فیبر قرار می‌گیرند. نصف یک کاسه‌ی کوچک لوبیای پخته شده روزانه ۹.۵ گرم فیبر برای بدن فراهم می‌کند. لوبیا غنی از فیبر محلول طبیعی است (یک نوع فیبر که می‌تواند باعث جلوگیری از افزایش قند خون بعد از خوردن غذا شود، بنابراین این ماده‌ی خوراکی برای مادران مبتلا به دیابت نیز بسیار مناسب است). این مورد نیز یکی دیگر از درمان‌های عالی برای هموروئید است که نباید آن را دست کم بگیرید.


درمان بواسیر در بارداری ۹: سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین حاوی چربی بسیار کمی است و کلسترول ندارد. از آن‌جایی که تمام قسمت‌های سیب‌زمینی شیرین فیبر زیادی دارد، هم تجه و هم خود سیب‌زمینی شیرین را می‌توانید برای تهیه‌ی بسیاری از غذاها که دارای اثرات ملین روی زنان باردار هستند و از یبوست جلوگیری می‌کنند،‌ استفاده کنید و به این ترتیب به راحتی از ریسک بروز هموروئید جلوگیری کنید.


خوردن سیب‌زمینی شیرین در حد متوسط (۱۰۰ گرم در روز) برای سیستم گوارش بسیار مفید است، زیرا حاوی ویتامین C و اسیدهای آمینه است که می‌توانند تاثیر مثبتی روی پریستالسی (حرکات لوله‌ی گوارش) داشته باشند، و به این ترتیب فرایند هضم مواد غذایی را بسیار ساده‌تر می‌کنند. زنان باردار باید توجه داشته باشند که خوردن بیش از حد سیب‌زمینی شیرین می‌تواند باعث چاقی، التهاب یا سوء هاضمه‌ی ناشی از قند بیش از حد شود.


۱۰. روغن‌های پخت و پز طبیعی

زنان باردار مبتلا به هموروئید باید در هر وعده‌ی غذایی روغن زیتون، روغن کتان و سرکه سیب را به سالادشان اضافه کنند. در سوپ یا هر غذای مناسبی، می‌توانید از روغن زیتون و روغن کتان استفاده کنید. در پایان هر وعده‌ی غذایی، باید مکمل‌های روغن ماهی را مصرف کنید. این یکی از مهم‌ترین روغن‌هایی است که باید به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین در میان بهترین داروهای خانگی برای هموروئید قرار می‌گیرد که باید بدانید و استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.