بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

کیست مویی و درمان آن با لیزر

کیست مویی در بیشتر موارد یک بیماری ژنتیک است که طی آن موهای ناحیه انتهای ستون فقرات یا در اصطلاح عامه مردم دنبالچه، به جای آن که از سمت ریشه به سمت پوست حرکت داشته باشد و بیرون بزند؛ مستقیماً بدون اینکه بیرون بیاید به سمت زیر و بافت زیر پوست نفوذ کرده و ایجاد التهاب می کند. در نهایت باعث ایجاد حفره در بدن می شود که دور آن را با توده و کیست محدود نموده و به مرور زمان داخل این توده ترشحات جمع شده التهاب ایجاد می شود. در برخی از موارد با ترشحات چرکی و یا درد زیاد و یا هر دو این موارد همراه است و یا اینکه بر روی این التهاب یک سوراخ کوچک ایجاد شده و این چرک تخلیه می شود. برای کسب اطلاعات در این زمینه که بیماری کیست مویی چیست؟ با ما همراه باشید.
به طور کلی کیست مویی یکی از بیماری های شایع قسمت انتهای ستون فقرات ( دنبالچه) است که فرد مبتلا در این ناحیه دچار برگشت مو می شود. در اصطلاح پزشکی به آن کیست مویی یا سینوس کیست مویی اطلاق داده می شود.
کیست مویی یکی از بیماری های شایع است به گونه ای که برخی از صاحب نظران براین باور هستند که در زمان جنگ جهانی دوم، این بیماری بیشتر در میان افرادی که از ماشین های نظامی که بسیار خشک بودند و کمک فنر های خوبی نداشتند و یا سربازان رویت شده است. لذا علت به وجود آمدن بیماری کیست مویی را در این افراد، نشستن طولانی مدت و یا ضربه خوردن می دانستند. به طور کلی به بیماری رانندگان جیپ معروف شده بود. اما پس از گذشت سال ها و انجام تحقیقات متعدد به این باور دست یافتند که جیپ ها تنها بروز علایم بیماری کیست مویی را تسریع می بخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.