بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

عوارض شقاق یا فیشر مقعدی در کودکان

 شقاق در کودکان ممکن است، با عوارض همراه شود. این بیماری آزار دهنده، مهلک و کشنده نیست اما می تواند به شدت زندگی کودک را تحت تاثیر خویش قرار دهد. یکی از مهمترین موضوعات درد شدید کودک است که می تواند تحمل آن را سخت کرده و حتی موجب می شود، کودک از اجابت مزاج خودداری نماید، که خب این امر می تواند بیماری های دیگری را به دنبال داشته باشد. به علاوه ابتلا به این بیماری می تواند تاثیرات منفی بر روحیه کودک شما داشته باشد. پس در صورت بروز هر یک از نشانه ها آزار دهنده هر چه سریع تر برای درمان شقاق مقعدی در کودکان اقدام نمایید.

علل شقاق یا فیشر مقعدی در کودکان

از مهمترین عللی که به شقاق در کودکان ایجاد می شود، می توانیم به این موارد اشاره کنیم :
  • یبوست و اسهال مداوم و مزمن
  • عدم رعایت بهداشت
  • استفاده از دستمال های خشک و خشن رفتار کردن با مقعد
  • عدم تحرک
  • مصرف غذاهای ناسالم و فاقد فیبر کافی

لازم است بدانید که برخی از کودکان به دلیل داشتن به برخی موارد غذایی یا پروتئین ناشی از حیوانات مانند پروتئین گاوی ممکن است دچار حساسیت شده و مقعد آنها زخم شود.

source: https://www.finds.ir/content/malady-remedy/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/1592/

علائم زگیل تناسلی مقعدی در زنان و مردان

در بیشتر موارد، زگیل های مقعدی بدون درد هستند و ممکن است فرد از ابتلا به آن بی اطلاع باشد. اگر علائم ظاهر شوند، ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • خونریزی
  • برجستگی های نزدیک یا داخل دهانه مقعد که معمولاً قهوه ای روشن یا به رنگ پوست هستند
  • زائده هایی شبیه گل کلم های کوچک در اطراف قسمت انتهایی رکتوم
  • ترشحات موکوس مانند از برجستگی ها
  •  زخم شدن در اثر خارش
  •     احساس داشتن یک توده یا چیزی مشابه در این ناحیه

اشتباه گرفتن زگیل مقعدی با توده بواسیر باد کرده یا هموروئید رایج است.

علت و دلیل

دلیل اصلی ابتلا به این زائده ها ویروس اچ پی وی HPV و گونه های زیادی از این ویروس است. چند نکته را لازم است در این باره بدانید:

  • بر اساس CDC، تخمین زده می شود که 90٪ منبع مطمئن زگیل مقعدی به دلیل HPV از دو نوع 6 یا 11 ایجاد می شود. این گونه ها همچنین می توانند باعث ایجاد زگیل در نواحی دیگر، از جمله بینی، چشم ها و دهان شوند.
  • مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های تناسلی همچنین اشاره می کند که دانشمندان سویه های 16، 18، 31، 33 و 35 HPV را با ضایعاتی مرتبط می دانند که ممکن است به مرور زمان سرطانی شوند.
  • در بیشتر موارد، افراد در نتیجه مقاربت مقعدی پذیرا با فردی که اچ پی وی دارد، دچار زائده ها می شوند.
  • این ویروس همچنین می تواند از طریق تماس دست به مقعد یا قرار گرفتن ناحیه مقعدی در معرض مایعات خارج شده از بدن فرد حاوی ویروس، این ویروس را منتقل کرده و ایجاد کند.

وازلین برای درمان بواسیر چقدر موثر است؟

آیا وازلین برای درمان بواسیر خوب بوده و تاثیر دارد؟ به گفته برخی از پزشکان، بواسیر های کوچک معمولا بدون هر گونه جراحی قابل درمان هستند. در اینجا بیماران می توانند درمان خود را با داروهای بدون نسخه شروع کنند. با این حال، زنان در دوران بارداری ممکن است از هموروئید رنج ببرند. در نتیجه استفاده از وازلین برای بواسیر کوچک می تواند یکی از گزینه های بدون جراحی به شمار رود.

تنها افرادی که از بیماری بواسیر یا هموروئید رنج می برند می توانند درک کنند که این عارضه چقدر دردناک است. توده بواسیر در مقعد اذیت کننده است و می تواند در طول روز شما را اذیت کند.

پیشنهاد میکنیم قبل از آگاهی از تاثیر وازلین بر بواسیر به طور کامل از اینکه این بیماری و وازلین چیست، مطلع باشید.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟ توده های کوچک و متورم در بافت اطراف مقعد هستند که به دلیل التهاب سیاهرگ های داخل رکتوم برجسته شده و باد می کنند. این بالشتک ها حالت گوشتی دارند و می توانند در داخل و خارج از مقعد ایجاد شوند. اگر در داخل رکتوم باشند، هموروئید داخلی و خارج؛ هموروئید خارجی نامیده می شوند.

این عارضه دلایل مختلفی دارد که شامل یبوست، رابطه مقعدی، زایمان و حاملگی، اسهال و هر اتفاقی که باعث فشار آمدن به ناحیه مقعد باشد، اشاره کرد.

می توان گفت توده بواسیر که بزرگ شده تنها زمانی به طور قطعی درمان می شود که سیاهرگ هایی که باعث این عارضه شده اند، به طور کامل سوزانده شود.

وازلین چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع وازلین یک برند معروف از ژل نفتی یا اصطلاحا ژل پترولیوم است. این ماده مخلوطی از مواد معدنی و موم است که به راحتی قابل پخش میباشد. وازلین بیش از 140 سال است که به عنوان یک مرهم التیام بخش برای زخم ها، سوختگی ها و پوست های فرسوده استفاده می شود. لازم است بدانید نفت ماده اصلی وازلین است.

آیا وازلین برای درمان بواسیر خوب است؟

برای درمان هموروئید، وازلین می تواند باعث جلوگیری از بدتر شدن بواسیر خارجی دردناک و ایجاد علائم رو به بهبودی باشد.

وازلین حاوی مواد نسبتا ملایمی است که برای روان کردن و آبرسانی مجدد پوست طراحی شده اند. در واقع، وازلین صرفاً ژله نفتی است.

ژل نفتی وازلین را می توان به صورت خارجی در هر قسمتی از بدن از جمله ناحیه رکتوم استفاده کرد. این ناحیه به خصوص مقعد حساس است، اما وازلین یک محصول ضد حساسیت بوده که بی خطر می باشد.

بسیاری از پزشکان حتی استفاده از وازلین را در ناحیه مقعد برای التیام پوست ظریف و به عنوان روان کننده برای جلوگیری از تحریک بیشتر در حین حرکت توصیه می کنند.

تاثیر وازلین بر بواسیر چگونه است؟

وقتی وازلین مستقیماً روی بواسیر مقعدی اعمال می شود، می تواند علاوه بر بهبود علائم؛ مدفوع را از رکتوم راحت تر عبور دهد و از ایجاد شقاق مقعدی و زور زدن بیهوده جلوگیری کند. در نتیجه با اعمال وازلین، می توانید بهبود سریع تر هموروئید خود را شاهد باشید.

استفاده از ژل پترولیوم وازلین از دیرباز به بیماران توصیه شده است که به عنوان روان کننده در ناحیه مقعدی برای مواردی مانند شقاق، بواسیر خارجی، خارش آنی (خارش مقعد) و پارگی پوست نازک مقعدی ناشی از بارداری و زایمان استفاده شود.

منبع:hpvdarman.medium.com/