بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که سوال های زیر را دارید:

 

  •     بهترین جراح و دکتر کیست مویی برای درمان با لیزر کیست؟


  • برای کیست مویی به چه متخصصی مراجعه کنیم ؟

 

و اگر کسی هستید که از عمل جراحی سنتی به روش باز یا بسته هراس دارد و به این دلیل اقدام به درمان نمی کند، توصیه می کنیم هرچه سریعتر برای درمان کیست مویی با لیزر اقدام کنید و برای همیشه از این توده چرکی خلاص بشید. برای درمان سینوس پیلونیدال با لیزر کلینیک اچ پی وی می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد که منحصرا به درمان بیماری های نشیمنگاهی می پردازد.

 

کادر درمان ما تا زمان نقاهت کامل همراه بیمار بوده و این کلینیک همواره توانسته با بیش از 10 سال سابقه و بالغ بر 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان باشد.

 

لازم به ذکر است روزانه بسیاری از بیماران از شهرستان ها و شهرهای مجاور از جمله کرج، قزوین، زنجان و.. برای درمان به ما مراجعه می کنند و طی یک ساعت درمان شده و به محل زندگی خود باز می گردند.

 

علت برگشتن مو به داخل پوست چیست؟

2 دلیل اصلی برای رشد مو به داخل و تشکیل کیست مویی وجود دارد.

 

  1. 1. کوتاه کردن مو می تواند آن را به داخل فولیکول خود بازگرداند.

 

  1. 2. پوست مرده می تواند فولیکول را مسدود کند و باعث شود که مو در زیر پوست رشد کرده یا دوباره وارد فولیکول خود یا فولیکول اطراف آن شود. سپس مو به جای فشار دادن به سطح پوست به سمت داخل رشد می کند.

 

bahalmag.ir اگر موهای خیلی مجعد یا ضخیم دارید، احتمال ابتلا به کیست مویی در شما بیشتر است. کوتاه کردن موهای مجعد یا درشت می‌تواند منجر به نوعی موی زیر پوستی به نام پسودوفولیکولیت یا «برآمدگی‌های تیغی» پس از اصلاح، موچین یا اپیلاسیون مو در ناحیه شود.

 

آیا می توان از کیست مویی جلوگیری کرد؟

شما ممکن است بتوانید با رعایت موارد زیر از برگشتن موهای زائد به داخل بدن جلوگیری کنید:

 

  • شستن پوست با آب گرم و یک پاک کننده ملایم صورت

 

  • لایه برداری قبل از اصلاح

 

  • استفاده از یک ژیلت های تیز یا ماشین های اصلاح

 

  • اصلاح در جهت موها

 

  • استفاده از کرم های موبر برای پاکسازی ناحیه

 

روشهای درمان کیست مویی

متاسفانه هیچ درمان خانگی موثری برای از بین بردن بیماری سینوس پیلونیدال وجود ندارد به جز داروهای مسکن و ضد التهاب. البته در صورت تب، آنتی بیوتیک لازم است. در صورت بروز آبسه باید مداخله با جراحی انجام شود. جراحی شامل بریدن دیواره کیست، تخلیه چرک، شستشو و تخلیه نور آن است. پس از کاهش التهاب، درد کاهش یافته و زخم بهبود می یابد. با این حال، این به معنای خلاص شدن از شر مشکل نیست، زیرا کل ساختار آناتومیکی هنوز زیر پوست است.

 

روشهای درمان کیست مویی

 

آیا ممکن است این بیماری خود به خود از بین برود؟

خیر. درمان جراحی تنها راه موثر برای از بین رفتن کیست مویی است. جراحی سنتی شامل برداشتن وسیع کیست بوده که نیاز به بستری در بیمارستان دارد، زیرا یک زخم گسترده پس از عمل برای مدت طولانی بهبود می یابد. به دلیل عوارض مکرر ترمیم زخم، اکثر جراحان آن را باز می گذارند که زمان بهبود را تا چند ماه افزایش می دهد.

 

درمان کیست مویی با لیزر

در حال حاضر لیزر کیست یکی از موثرترین و کم تهاجمی ترین روش های درمان جراحی است. برداشتن کیست مویی با لیزر (بسته شدن با لیزر سینوس پیلونیدال – SiLaC) روشی است که می‌توان آن را با بی‌حسی موضعی یا با بی‌حسی در کانال نخاع یا عدم استفاده از بی‌حسی انجام داد. خود عمل حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد و بیمار می تواند بلافاصله پس از درمان کلینیک را ترک کند.

 

عمل جراحی چگونه است؟

برش و درناژ کیست پیلونیدال یک روش ساده است که معمولاً در مطب پزشک و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. اول، متخصص مراقبت های بهداشتی به شما تزریق می کند تا ناحیه را بی حس کند. سپس، یک برش کوچک در کیست ایجاد می کنند تا چرک تخلیه شود. این کار باعث کاهش درد و التهاب می شود.

بررسی کامل عمل جراحی بواسیر یا هموروئید + عوارض

برای برخی افراد، رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی و داروهای بدون نسخه برای درمان بواسیر یا هموروئید کافی نیست. در نتیجه باید از روشهای دیگری مثل درمان بواسیر با لیزر یا عمل جراحی هموروئید کمک گرفت.

همچنین روش هایی وجود دارد که آنها را کوچک یا حذف می کند، مانند استفاده از لیزر، که می تواند در مطب پزشک انجام شود. اگرچه ثابت شده است که لیزر کمتر درد داشته و عوارض کمتری دارد، جراحی ممکن است کمی بیشتر در مقایسع با لیزر طول بکشد. همچنین گزینه بهتری بوده به خصوص اگر هموروئید شما بزرگ و بسیار دردناک باشد یا خونریزی داشته باشد.

جراحی هموروئید در بیشتر مواقع ایمن و موثر است. اما همچنان باید یک رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید، از یبوست جلوگیری کنید، و برای جلوگیری از خونریزی و بزرگتر شدن بواسیر خود تلاش کنید.

همیشه بهتر است برای انتخاب مناسب روش درمان با یک پزشک متخصص مشورت کنید. در ادامه به بررسی روشهای عمل جراحی بواسیر می پردازیم:

هموروئیدکتومی

به طور کلی جراحی برای برداشتن هموروئید، هموروئیدکتومی نامیده می شود. پزشک برش های کوچکی در اطراف مقعد ایجاد می کند تا بتواند کم کم هموروئید را حذف کند.

ممکن است برای انجام این عمل بی حسی موضعی یا بیهوشی دریافت کنید که بستگی به اندازه بواسیر دارد. هموروئیدکتومی اغلب یک روش سرپایی است و معمولا می توانید همان روز به خانه بروید.

از آنجایی که در نزدیکی بریدگی ها بسیار حساس است و ممکن است به بخیه نیاز داشته باشید، این ناحیه ممکن است بعد از جراحی حساس و دردناک شود.

بهبودی اغلب حدود 2 هفته طول می کشد، اما ممکن است 3 تا 6 هفته طول بکشد تا احساس کنید به حالت عادی بازگشته اید

عمل بواسیر با لیزر

با پیشرفت هایی که در دنیای پزشکی صورت گرفته است متخصصان توانستند جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی درمان بواسیر مثل عمل جراحی کشف کنند.

روشی ایمن، بی خطر و غیر تهاجمی با تکنولوژی فوق العاده بالا به نام لیزر درمانی.

درمان بواسیر با لیزر روشی بی خطر و کاملا بدون عارضه است که برای درمان انواع بیماری های مقعدی از جمله بواسیر می توان از آن استفاده کرد.

روش لیزر درمانی می تواند انواع مختلف هموروئید داخلی و خارجی را به طور قطعی و با کمترین امکان بازگشت مجدد تحت درمان قرار داد و بدین ترتیب شاهد یک درمان موفق و کاملا موفقیت آمیز در این زمینه بود.

در روش عمل جراحی بواسیر با لیزر با کمک تاباندن اشعه ی لیزر بر روی بافت های آسیب دیده انجام می پذیرد. قدرت اشعه ی لیزر می تواند بدون کوچکترین آسیبی به بافت های سالم همجوار به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند و با تبخیر بافت های آسیب دیده و مسدود سازی عروق خونی توسط گرمای اشعه ی لیزر، هموروئید در کوتاه ترین زمان ممکن بدون خونریزی و درد پایان می یابد.

منبع

درمان زگیل تناسلی مردان با لیزر

برای از بین بردن زگیل تناسلی در مردان می توان از لیزر استفاده کرد. روش عمل لیزر ممکن است در مطب یا کلینیک پزشک، بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت “سرپایی” انجام شود. ممکن است هنگام انجام این عمل از بی حسی موضعی یه بیهوشی استفاده شود. اینکه کدام یک را دریافت می کنید بستگی به تعداد زگیل های نیاز به درمان و اندازه ناحیه تحت درمان دارد. (در 90% مواقع از بی حسی موضعی انجام شده و بیهوشی برای زمانی است که زائده های تناسلی در مردان به طور کامل دریچه مقعد یا روی آلت تناسلی را پوشانده باشند).

روشهای جراحی

زگیل های تناسلی قابل مشاهده در آلت تناسلی مردان یا اطراف مقعد را می توان با برش برداشت. این روش به معنای بریدن زگیل ها با یک چاقوی جراحی (تیغ مخصوص جراحی) است. زگیل های روی مقعد یا اطراف بیضه ها که نواحی حساس تری هستند، ممکن است با لیزر یا برداشتن حلقه الکتروسرجیکال (LEEP) برداشته شوند.

پماد و دارو

روشهای درمان‌ زگیل تناسلی مردان که می‌توانند مستقیماً روی پوست شما اعمال شوند عبارتند از:

  1. Imiquimod داروی ایمی کیمود: یک کرم محرک موضعی بوده که برای درمان زگیل‌ تناسلی مردان، سرطان از نوع سلول‌های بنیادی پوست و کراتوز آفتابی استفاده می شود.
  2. کرم یا پماد آلدارا Aldara: نوع دیگری از داروهای ایمی کیمود بوده که برای درمان آسیب های پوستی ناشی از سوختگی یا زائده های تناسلی مانند زگیل به کار گرفته می شود.
  3.  Zyclara کراتوز اکتینیک ژل تقویت سیستم ایمنی ناحیه را برای مبارزه با زگیل تناسلی آماده می کند. تا زمانی که این ژل روی پوست شما قرار دارد از تماس جنسی خودداری کنید.

واکسن hpv برای مردان

در اکثر کشورهای دنیا، توصیه واکسیناسیون HPV برای موارد زیر الزامی است:

  • همه نوجوانان (از جمله پسران و دختران) در سن 11 یا 12 سالگی (یا می توانند از سن 9 سالگی شروع شوند).
  • همه افراد تا سن 26 سال، اگر قبلا واکسینه نشده باشند.

واکسیناسیون برای افراد بالای 26 سال توصیه نمی شود. با این حال، برخی از بزرگسالان 27 تا 45 ساله که قبلاً واکسینه نشده اند، ممکن است پس از صحبت با دکتر، پزشک برای آنها واکسیناسیون HPV تجویز کند.

واکسن اچ پی وی HPV مردان
مراحل تزریق واکسن اچ پی وی یا زگیل تناسلی آقایان

واکسیناسیون HPV برای سنین 27 تا 45 سال مزایای کمتری دارد.

در هر سنی، داشتن یک شریک جنسی جدید یک عامل خطر برای ابتلا به عفونت جدید ویروس پاپیلومای انسانی است. افرادی که در حال حاضر در یک رابطه طولانی مدت و تک همسری متقابل هستند، به احتمال زیاد به عفونت HPV جدید مبتلا نمی شوند.

فرق جوش و زگیل تناسلی مردان چیست؟

زگیل تناسلی مردان را می توان با جوش اشتباه گرفت. شما می توانید یک زگیل منفرد یا یک دسته از زگیل داشته باشید. آنها توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، یک عفونت شایع مقاربتی (STI) که قابل درمان است، ایجاد می شوند. برچسب‌های پوستی می‌توانند شبیه جوش باشند، اما فقط لایه‌های کوچکی از بافت هستند که هیچ تهدیدی برای سلامتی ندارند. 

این نکته را باید بدانید که جوش ها در مقایسه با این زائده ها؛ ظاهری آبکی داشته که با تخلیه چرک همراه هستند.

https://cliniczarei.com | انواع زائده تناسلی مردان

علیرضا زارعی بهترین دکتر زگیل تناسلی مردان در تهران

علت آبسه مقعدی چیست؟

وجود داشتن غدد کوچک درست در داخل مقعد بخشی از آناتومی طبیعی هستند. اگر غدد مقعد مسدود شوند، می تواند منجر به عفونت شود. هنگامی که عفونت جدی است، اغلب منجر به آبسه می شود. باکتری ها، مدفوع یا مواد خارجی نیز می توانند غدد مقعدی را مسدود کرده و باعث ایجاد آبسه شوند. بیماری کرون، سرطان، تروما و تشعشعات می تواند خطر عفونت و فیستول را افزایش دهد.

علائم آبسه مقعد یا رکتال

بیمار مبتلا به آبسه ممکن است درد، قرمزی یا تورم در ناحیه اطراف ناحیه مقعد یا کانال داشته باشد. سایر علائم رایج عبارتند از احساس بیماری یا خستگی، تب و لرز. بیماران مبتلا به فیستول دارای علائم مشابه و همچنین تخلیه ترشحات از دهانه نزدیک مقعد هستند. اگر این علائم هر چند هفته یکبار در همان ناحیه ظاهر شوند، بیماری مشکوک به فیستول است.

تشخیص

اکثر آبسه ها یا فیستول های مقعدی بر اساس یافته های بالینی تشخیص داده شده و مدیریت می شوند. گاهی اوقات، مطالعات تصویربرداری مانند اولتراسوند، سی تی اسکن یا MRI می تواند به تشخیص و مدیریت آبسه های عمیق تر کمک کند و ممکن است برای تجسم تونل فیستول استفاده شود.

عوارض عدم درمان آبسه مقعدی

در صورت عدم درمان آبسه مقعدی به موقع و بی توجهی به این عارضه، می تواند عوارض خطرناکی با خود به همراه داشته باشد. به علاوه امکان مبتلا شدن افراد به این عارضه در صورت درگیر بودن با بیماری های زیر افزایش پیدا می کند:

  • دیابت
  • شقاق یا زخم مقعدی
  • عفونت های مقاربتی
  • بیماری های التهابی روده مثل کرون یا کولیت اولسراتیو
  • رابطه جنسی از پشت
  • ویروس hiv یا ایدز
  • بارداری
  • افراد مبتلا به سرطان و تحت شیمی درمانی

درمان آبسه مقعدی چیست؟

درمان آبسه در اکثر شرایط تخلیه با روش جراحی است. مهم است که جراح شما با تمام روشهای درمان آبسه و فیستول کاملا آشنا باشد. جراحان کولورکتال در این زمینه متخصص هستند. برای اکثر بیماران، آبسه را می توان با جراحی از طریق یک روش ساده تخلیه کرد. طی درمان یک برش در پوست نزدیک مقعد ایجاد شده تا عفونت تخلیه شود. این کار را می توان در مطب جراح با بی حسی موضعی یا در اتاق عمل تحت بیهوشی عمومی انجام داد. برخی از بیماران مبتلا به بیماری شدیدتر ممکن است برای مراقبت از مشکل نیاز به جراحی های متعدد داشته باشند. بیمارانی که به دلیل دیابت یا مشکلات ایمنی به عفونت های شدیدتر مبتلا می شوند، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

مجله پزشکی دکتر سلام | آبسه مقعد