بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

پماد برای درمان شقاق و معرفی بهترین دارو زخم فیشر

بیماری مقعدی شقاق یا فیشر، به ایجاد زخم یا ترک عمیق در دیواره کانال مقعدی گفته میشود. این زخم با برش مخاط و پوست شروع شده و ممکن است، عمق آن به عضله مقعد نیز برسد. علت این بیماری وارد شدن فشار بیش از اندازه به مقعد در اثر عواملی مانند یبوست، زایمان و … است. شقاق می تواند باعث درد، سوزش، خارش، خونریزی یا خون در مدفوع و … گردد. استفاده از پماد برای درمان شقاق یکی از روشهای موثر است. در ادامه به معرفی داروی درمان شقاق می پردازیم:


پماد لیدوکائین پماد شقاق


حتما می پرسید چه پمادی برای کاهش درد شقاق وجود دارد؟ پماد لیدوکائین داروی بی حس کننده است و می تواند در کمتر از 20 دقیقه درد بیماری را برطرف کند. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.


یکی از مهمترین علائم این عارضه درد شدیدی آن است. البته لیدوکائین سایر علائم بیماری از جمله سوزش و خارش را نیز تسکین میدهد. بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. همچنین از مصرف طولانی مدت آن پرهیز کنید چرا که امکان بروز عوارض جانبی پس از مصرف آن وجود دارد.


پماد تتراسایکلین برای درمان شقاق

تتراسایکلین برای جلوگیری یا درمان عفونت اطراف زخم مصرف میشود. با مصرف این دارو می تواند قرمزی، التهاب و سوزش فیشر را کنترل کرد. داکسی سایکلین، مینوسایکلین، اکسی تتراسایکلین نمونه هایی از پماد تتراسایکلین هستند. مصرف این دارو برای درمان شقاق در بارداری ممنوع است.


این دارو را می توانید یک الی دو بار در روز استعمال نمود. سردرد، سرگیجه، تب و لیزر ممکن است پس از مصرف این دارو ایجاد شود.


رکتول پماد شقاق


خواص ضد التهابی رکتول در برطرف کردن درد، سوزش و خارش حاصل از شقاق موثر است. بهترین زمان برای مصرف این پماد بعد از اجابت مزاج است. ولی در هر حال توصیه میشود قبل از مصرف رکتول با پزشک خود مشورت نموده و دارو را طبق دستور پزشک مصرف نمایید.


رکتول عوارض جانبی چندانی ندارد اما مصرف آن با داروهایی که خواص لیدوکائینی دارند، مضر است.


پماد نیتروگلیسیرین برای درمان شقاق

پماد نیتروگلیسیرین (گیلسیرین تری نیترات) می تواند در رفع سریع علائم بیماری شما موثر باشد. با مصرف این دارو در بدن NO و یا نیتریک اکسید ترشح میشود. عملکرد نیتروگلیسیرین شامل کاهش سریع درد از طریق افزایش گردش خون در بدن است.


دوره مصرف این دارو 6 الی 8 هفته بوده و مصرف آن نیز باید به 3 نهایتاً 4 بار در روز محدود شود. سردرد شایع ترین عارضه ای که پس از مصرف این دارو ایجاد میشود. بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.


ام جی

داروی ام جی خواص آنتی باکتریالی داشته و می تواند التهاب و عفونت را برطرف کند. این دارو از ترکیبات گیاهی تولید شده از این روی عوارض جانبی به همراه ندارد. ام جی در اشکال دارویی پماد و محلول در دسترس است. این دارو را می توان حداکثر برای 2 هفته مصرف نمود. همچنین مصرف آن هر 12 ساعت یکبار مجاز است.


اگر با مصرف این داروی درمان شقاق مقعدی دچار واکنشهای حساسیتی شدید، بهتر است مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود مشورت نمایید.


پماد دیلتیازم داروی درمان شقاق مقعدی


پماد دیلتیازم تحت عنوان مسدود کننده کانال کلسیم شناخته میشود. عملکرد این دارو شامل ایجاد انسداد و ممانعت از ورود و خروج کلسیم از ذخایر سلولی است. اما این کار به چه دردی می خورد؟ با این کار فشار خون در موضعی که پماد مصرف شده کاهش پیدا می کند. این کار اسپاسم عضله را کاهش میدهد و نهایتا درد بیمار به سرعت رفع میشود.


دوره مصرفی که برای این دارو تعیین شده 8 هفته است. دیلتیازم به حدی موثر است که استفاده از آن در دوران پس از جراحی نیز توصیه میشود.


درمان دارویی شقاق مقعدی را پماد دیلتیازم می توان 2 بار در روز (یک بار صبح ها و یک بار شب ها) تکرار کرد. مصرف دیلتیازم ممکن است باعث عوارض جانبی مثل سردرد، سرگیجه و یا سوزش مقعد شود.

ادامه مطلب پماد شقاق را در سایت اینجا مطالعه کنید.