بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

اسکین تگ یا زائده های گوشتی روی پوست چیست و چه تفاوتی با زگیل تناسلی دارد؟

اسکین تگ یا زائده های گوشتی روی پوست چیست و چه تفاوتی با زگیل تناسلی دارد؟


اسکین تگ یا همان منگوله پوستی یا آکروکوردون، زائده های گوشتی تیره یا همرنگ پوست است که غیر قابل درد و بی آزار بوده و همانند یک آویز کوچک و بوسیله ساقه نازکی به نام پوستر روی پوست متصل هستند. اسکین تگ از جمله مشکلات پوستی است که جای نگرانی ندارد، مانند خال، جوش و … ولی با این وجود آزار دهنده می باشد. هم مردان و هم زنان در برهه ای از زندگی حداقل یک بار دچار آن می شوند. اما نکته بسیار مهم در مورد این زائده های پوستی این است که آکروکوردون ها بی خطر و غیر مسری هستند. یعنی با دست زدن به جای دیگر از بدن و یا فرد دیگری منتقل نمی شود. اگرچه این منگوله ها بی خطر هستند و نیاز به درمان ندارند چون بیشتر آنها بعد از مدتی خود به خود از بین میروند اما از لحاظ زیبایی و ظاهری مشکل ساز هستند که در این صورت می توان آنها را برداشت. آکروکوردون ها معمولا در جاهایی که پوست چین خوردگی دارد مانند زیر بغل، کشاله ران، سینه، پلک و … ظاهر می شوند و به همین دلیل در افراد چاق و دارای چین بیشتر ظاهر می شود. چون در جااهایی که اصطکاک زیاد است بیشتر به وجود می آید. و یک توصیه بسیار مهم این که هیچ گاه سعی نکنید خودتان زائده را بردارید و یا ببرید چون در این حالت احتمال خونریزی و الودگی هست علاوه بر آن ممکن است جای آن زخم شده و باقی بماند.

ویژگی ظاهری و تصاویر اسکین تگ

اسکین تگ ها معمولا بی رنگ و یا تیره هستند و در اولین مرحله پیدایش به صورت یک ناهمواری روی پوست به وجود می آید اما بعدا و با گذشت زمان ممکن است بزرگتر هم بشوند اما اکثر آنها کوچک و قابل لمس اند هم چنین ممکن است گرد و صاف و یا گوشتی باشند.

علت ایجاد اسکین تگ ها

به طور دقیق علت اصلی ایجاد این زائده ها مشخص نیست اما از آنجا که رویش آنها بیشتر در نواحی چین خورده پوست است پس اصطکاک می تواند نقش مهمی در ایجاد آن داشته باشد.
دیابت و مقاومت در برابر انسولین هم می تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد.
اسکین تگ یکی از عوارض جانبی بارداری و افزایش وزن می باشد.
اگرچه زائده های پوستی مسری نیستند اما ممکن است یک رابطه ژنتیکی وجود داشته باشد و اعضای یک خانواده همگی آکروکوردون داشته باشند.
یکی دیگر از دلایل ایجاد این زائده های پوستی ویروس اچ پی وی می باشد که ممکن است روی آکروکوردون به وجود بیاید و در این حالت چون تشخیص این دو زائده و افتراق آنها از هم برای خود فرد سخت است، باید به متخصص پوست مراجعه شود.

ادامه در اینجا

عکس انواع هموروئید یا بواسیر خارجی، بیرون زده و خفیف

بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از انواع شایع بیماری های مقعدی است. علت هموروئید اتساع و تورم عروق مقعدی است و می تواند علائم مختلفی از جمله تورم، سوزش، خارش، خونریزی و … را به همراه داشته باشد. اما یکی از نشانه های شایع که می تواند در تشخیص سریع تر این بیماری موثر باشد، توجه به شکل هموروئید است. البته این نشانه اغلب در مورد نوع پیشرفته تر بروز می کند زیرا پس از گذشت مدتی این عروق که دچار التهاب و تورم شده اند، به حدی بزرگ می شوند که از مقعد خارج خواهند شد. این مورد نه تنها نشانه ای از بیماری است، بلکه می تواند در تشخیص مرحله بیماری و انواع آن نیز اثر گذار باشد.
اگر دچار این عارضه هستید و یا علائمی دارید که فکر می کنید، ممکن است دچار این عارضه باشید با ما همراه باشید تا با مشاهده شکل بواسیر یا عکس هموروئید بتوانید به تشخیص و درمان هرچه سریع تر این مشکل کمک کنید.

عکس بواسیر خفیف

عکس هموروئید یا بواسیر خفیفمنظور از بواسیر خفیف وقوع این عارضه در مراحل ابتدایی خود است. در این حالت اغلب علائم چندانی گریبان بیمار را نگرفته و درمان بواسیر ساده تر انجام می شود.