بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

عکس گشادی مقعد + علائم و روشهای درمان گشاد شدن مقعد

گشاد شدن یا گشادی مقعد بنا به دلایل متعددی می تواند اتفاق بیفتد. شایع ترین دلیل آن معمولا رابطه مقعدی (از پشت) است که افراد منفعل را در خطر ابتلا به این عارضه قرار می دهد. 

خود افراد معمولا زمانی متوجه این عارضه می شوند که اختیاری بر اجابت مزاج یا دفع گاز روده ندارند. در این هنگام می توان گفت که فرد به گشادی مقعد دچار شده است.

در این مطلب سعی داریم شما را بیشتر با علائم این عارضه، دلایل و روش های درمان آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

گشادی مقعد چیست؟

اتساع، گشاد شدن مقعد یا دیلاته شدن آنال،که در انگلیسی با اصطلاح An/al Dilation نام برده می شود، به باز شدن دریچه مقعد افراد به اندازه 2 سانتی متر و بیشتر گفته می شود که یکی از شرایط پزشکی و بیماریهای نشیمنگاهی می باشد.

این عارضه در اکثر افراد به حدی نگران کننده و استرس زا است کا مانع از حضور آنها در بین دیگر افراد جامعه می شود زیرا با عوارض خوبی همراه نیست.

عکس سوراخ مقعد گشاد شده

علت گشادی مقعد

این عارضه دلایل مختلفی دارد که در صورت تکرار می توانند بسیار خطرناک باشند و تهدیدی بزرگ برای سلامت فرد به شمار بیایند. که شامل موارد زیر هستند:

رابطه مقعدی

یکی از مضرات خطرناک رابطه مقعدی؛ به وجود آمدن اختلال در عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی و همچنین گشاد شدن مقعد است. در این حالت به کانال رکتوم آسیب وارد شده و در صورتی که تبدیل به عادت شود، دریچه به صورت قیفی فرو رفته در می آید. افرادی که دچار تکرار در رابطه جنسی از پشت پشت می شوند، عموما اختیاری بر دفع مدفوع و گاز معده خود ندارند. در این حالت می توان گفت فرد دچار بی اختیاری در دفع شده است.

درمان گشادی مقعد