بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

عوارض بوتاکس معده برای چاقی و رابطه آن با بواسیر یا هموروئید

 چاقی و داشتن اضافه وزن یکی از مشکلات رایج در سراسر جهان است که می تواند کیفیت زندگی روزمره فرد را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و روی اعتماد به نفس او تاثیر مستقیم بگذارد. از بین بردن چاقی با روش بوتاکس معده یکی از این روشها می باشد. طبق تحقیقات پزشکی ثابت شده، روش تزریق بوتاکس به معده برای درمان چاقی منجر به کاهش وزن ثابت در طولانی مدت نمی شود. یکی از رایج ترین عوارض بوتاکس معده گذاشتن تاثیر منفی روی دستگاه گوارش و روده هاست.
چاقی و داشتن اضافه وزن یکی از مشکلات رایج در سراسر جهان است که می تواند کیفیت زندگی روزمره فرد را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و روی اعتماد به نفس او تاثیر مستقیم بگذارد. از بین بردن چاقی با روش بوتاکس معده یکی از این روشها می باشد. طبق تحقیقات پزشکی ثابت شده، روش تزریق بوتاکس به معده برای درمان چاقی منجر به کاهش وزن ثابت در طولانی مدت نمی شود. یکی از رایج ترین عوارض بوتاکس معده گذاشتن تاثیر منفی روی دستگاه گوارش و روده هاست.

این سوال ذهن بسیاری از بیماران را درگیر کرده که آیا ممکن است بعد از اسلیو معده یا بوتاکس معده بواسیر یا هموروئید بگیریم؟ در این مقاله تصمیم داریم که تمام مطالب مرتبط به این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

https://www.tala.ir/

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس که بیشتر به عنوان یک درمان زیبایی برای کاهش ظاهر چین و چروک های پوست استفاده می شود، با ایجاد فلج جزئی عضلانی عمل کرده که باعث می شود پوست روی آن صاف تر به نظر برسد. در نتیجه تزریق سم بوتولینوم به دیواره معده به طور موقت ماهیچه ها را شل کرده و تخلیه معده را نیز کند می کند. در نتیجه این روش می تواند به شما کمک کند بعد از صرف غذا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید که باعث شده کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید.

با این حال علم پزشکی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تزریق بوتاکس معده در بیماران چاق منجر به کاهش وزن طولانی مدت موثر می شود، پیدا نکردند. علاوه بر این، تزریق بوتاکس به معده نیز می تواند عوارض جانبی مضری مانند درد و تورم در ناحیه تزریق، حالت تهوع و سوء هاضمه ایجاد کند.

کیست مویی چیست؟

بیماری کیست مویی چیست؟ سینوس مویی کمری یا سینوس پیلونیدال به انگلیسی Pilonidal Sinus نام دارد. که یک سوراخ کوچک یا “تونل” در پوست می باشد. این سوراخ مویی معمولاً در ناحیه ای که بالای باسن بین شکاف آن ایجاد می شود. سینوس های پیلونیدال حدود ۲۶ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر را درگیر می کنند. که حداقل سه برابر بیشتر از زنان، مردان به آن مبتلا می شوند. اگر فکر می کنید که شما هم ممکن است به این توده دچار باشید، به پزشک عمومی برای تشخیص دقیق مراجعه کنید.

https://penzu.com/public/861007c52c76c86c

عکس درمان کیست مویی

در ابتدا که هنوز توده خیلی بزرگ نشده و گسترش پیدا نکرده، به آن آبسه پیلونیدال می گویند. آبسه پیلونیدال در حد یک توده کوچک و عفونی است.

در نتیجه، هنگامی که سینوس پیلونیدال عفونی شده، می تواند منجر به دو حالت شود، یعنی:

  1. کیست پیلونیدال: یک توده نزدیک که با مایع، مو و بقایای پوست پر می شود.
  2. آبسه پیلونیدال: یک وضعیت ملتهب و برآمده که پر از چرک می شود.

همچنین ببینید: عکس کیست مویی (برای تشخیص دقیق)

علائم کیست مویی یا مو برگشتی کمر

سینوس پیلونیدال معمولاً علائم قابل توجهی ایجاد نمی کند مگر اینکه عفونی شود.

عفونت می تواند باعث ایجاد آبسه پر از چرک شده و تمام نشانه های زیر را در بدن فرد به وجود آورد.

آبسه مجموعه ای دردناک از چرک است که علائم زیر را ایجاد می کند:

  • یک توده حساس زیر پوست که اوایل ممکن است با دست جابجا شود.
  • تخلیه چرک از کیست مویی- چرک آن معمولا بوی نامطبوعی دارد
  • درد و ناراحتی: کیست عفونی با درد و ناراحتی در ناحیه آسیب دیده همراه است. نشستن یا ایستادن طولانی مدت نیز ممکن است باعث ناراحتی بیشتر و تشدید درد شود.
  • تورم و التهاب: چرک و مایع پر شده در محل عفونت ممکن است باعث تورم و حساسیت شود. قرمزی یا التهاب معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که سلول‌های شما سعی می‌کنند با عفونت مبارزه کنند تا از شر آن خلاص شوند.
  • ترشحات چرکی یا خونی: آبسه پیلونیدال ممکن است خون یا چرک ترشح کند. این ترشحات به دلیل وجود باکتری حتی بوی بدی هم دارد.
  • تب با درجه پایین: تب پاسخ سیستم ایمنی بدن انسان به عفونت است. با این حال، ممکن است لزوما در این شرایط رخ ندهد.
  • حالت تهوع و خستگی: به دلیل عفونت، حالت تهوع و خستگی می تواند از علائم شایع بیماری باشد.

این علائم ممکن است به سرعت و اغلب در طی چند روز ایجاد شوند.

ویروس اچ پی وی hpv چیست؟

ویروس اچ پی وی (HPV) یک ویروس عفونی است که به طور عمده از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. این ویروس ممکن است در برخی از موارد باعث عفونت‌های جنسی، سرطان رحم، سرطان آلت تناسلی، سرطان مقعد، سرطان دهانه رحم، سرطان پستان و سایر بیماری‌های جنسی شود. در حال حاضر، واکسن‌هایی برای جلوگیری از عفونت HPV در دسترس هستند.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی ، واژن و مقعدی یکی از شایع ترین بیماری های عفونی پوستی است که امروزه در میان افراد زیادی دیده می شود. عامل اصلی ایجاد بیماری نوعی ویروس DNA دار به نام HPV یا پاپیلومای انسانی است. درمان زگیل تناسلی با لیزر، کرایو، روشهای دارویی یا دیگر روش های به طور کل با هدف از بین بردن زائده ها صورت می گیرد.

درمان زگیل تناسلی اهمیت بسیاری دارد که افراد باید سریعا برای آن اقدام کنند. همچنین در ادامه بهترین روشهای درمان برای از بین بردن این زائده ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

این بیماری در اثر تماس مستقیم پوست با پوست و از راه برقراری رابطه ی جنسی میان افراد منتقل می شود. به همین دلیل زگیل واژن و تناسلی و زگیل مقعد در دسته ی بیماری های مقاربتی- آمیزشی (STD) قرار می گیرند.

چه کسانی باید واکسن HPV 9 را دریافت کنند؟

hamyartrip.ir همه جوانان و نوجوانان به واکسن اچ پی وی یا گارداسیل نیاز دارند، بنابراین قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس اچ پی وی محافظت می شوند. در برخی از کشورها، واکسن HPV 9 به صورت رایگان برای همه دانش آموزان کلاس ششم ارائه می شود.

مردان و زنانی که از این دوره جا مانده اند، در کلاس ششم واکسن را دریافت نکرده اند، همچنان می توانند واکسن را به صورت رایگان دریافت کنند، اگر شرایط زیر را داشته باشند:

  • اولین دوز خود را قبل از 19 سالگی دریافت کرده اند.
  • آخرین دوز خود را قبل از 26 سالگی دریافت کرده اند.

واکسن اچ پی وی نیز برای موارد زیر توصیه شده و تزریق آن رایگان است:

  • افراد HIV مثبت بین بازه سنی 9-26 سال.
  • افراد تراجنسیتی و غیر باینری 9-26 ساله.

مزیت جراحی لیزر سرپایی کیست مویی در تهران

لیزر درمانی یکی از جدیدترین روش هایی است که دانش پزشکی به بشر ارائه کرده است. روشی بی خطر و بدون عارضه که می تواند سینوس پیلونیدال را برای همیشه درمان کرده و در کمترین زمان ممکن و با کمترین عارضه ریشه کن کند.

در زیر مزایای لیزر کیست مویی را به شما خواهیم گفت تا بهتر با این روش درمانی آشنا شوید.

  • لیزر درمانی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و بیمار فقط تحت بی حسی موضعی است.
  • با این روش درمانی نیازی به ایجاد برش های عمیق نیست.
  • این روش با کمترین خونریزی و درد همراه است.
  • از آنجایی که در این روش زخم باز و عفونی وجود ندارد، نیازی به تعویض مکرر پانسمان نیست.
  • نیازی به بستری شدن بیمار ندارد و پس از آن بیمار بلافاصله مرخص می شود و نمی تواند زندگی روزمره خود را شروع کند.احتمال بازگشت کیست مویی در این روش بسیار کم است.

کیست پیلونیدال یا سینوس پیلونیدال (به انگلیسی: pilonidal cysts) یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر است. این بیماری در جنگ جهانی دوم به نام بیماری رانندگان جیپ() معروف بود. این کیست به صورت یک منفذ پوستی کوچک نمایان شده و گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی پیچیده نیست. بیماری پیلونیدال به شکل یک آبسه حاد یا سینوس تخلیه شونده در ناحیه ساکرو کوسیکس بروز می‌کند.

مراقبت های بعد از لیزر کیست مویی بدون جراحی

تا عمل سینوس پیلونیدال نتیجه بهتر و موفقیت آمیزی داشته باشد و عوارض ناشی از عمل را به حداقل برساند.

نکات و توصیه های زیر برای مراقبت های بعد از عمل کیست مویی باید رعایت شود:

  • در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید.
  • پیاده روی روزانه داشته باشید و مقدار آن را هر روز افزایش دهید.
  • از نشستن طولانی مدت بخصوص روی سطوح سخت خودداری کنید.
  • از ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • حتما روزانه استحمام کنید و بعد از شستشو زخم را کاملا خشک و تمیز کنید.
  • از یک رژیم غذایی مغذی سرشار از منابع غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • روزانه ۸ تا ۹ لیوان آب بنوشید.
  • زخم خود را هر روز با آب گرم و شامپو بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.
  • پانسمان را مرتباً عوض کنید.
  • ادامه مطلب

زمان مناسب برای مراجعه به دکتر فیستول

درد و خونریزی فیستول مقعدی از یک طرف و گسترش عفونت ناشی از آن  به سایر نقاط بدن از طرف دیگر می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شخص گردد و درمان آن را ضروری تر سازد.

تشخیص و درمان چنین بیماری هایی به مهارت ، دقت و  تجربه ی بسیار زیادی نیاز دارد و چیزی نیست که بتوان درمان آن را به دست هر کسی سپرد. در نتیجه در صورت ابتلا به هر یک از موارد ذکر شده باید سریعا به جراح عمومی مراجعه کنید.

اگر برای تشخیص و درمان فیستول مقعدی خود به  دنبال بهترین کلینیک در تهران هستید و اگر می خواهید بهترین دکتر یا پزشک متخصص فیستول را برای درمان خود انتخاب کنید کلینیک زارعی در این زمینه یکی از معتبر ترین هاست.

برای داشتن یک درمان موفق و قطعی مراجعه به یک پزشک متخصص خوب و با تجربه در زمینه ی تشخیص فیستول و انتخاب یک کلینیک درمانی معتبر برای آغاز درمان آن ضروریست.

عوارض عمل جراحی فیستول

عوارض عمل جراحی فیستول ممکن است شامل عفونت، خونریزی، تشکیل توده‌ای در منطقه جراحی، تشکیل فیستول دوباره و ناراحتی های مرتبط با بیهوشی باشد. برای کاهش این ریسک ها، پزشک شما قبل از جراحی به شما دستورالعمل های خاصی را برای پیشگیری از عفونت و خونریزی، احتمالاً شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و قطع کامل سیگار، خواهد داد. همچنین، پس از جراحی، شما باید به دقت دستورات پزشک خود را برای مراقبت از منطقه جراحی و مصرف داروهای تجویز شده را دنبال کنید.

فواید و مزایا درمان

عمل جراحی فیستول می‌تواند به شما کمک کند تا از درد و ناراحتی های مربوط به فیستول خلاص شوید. علاوه بر این، این جراحی ممکن است به شما کمک کند تا بهبودی سریع تری داشته باشید و به طور کلی به کیفیت زندگی شما کمک کند. همچنین، با انجام این جراحی، شما می‌توانید از بروز عفونت‌های مزمن و تکراری جلوگیری کنید.

انواع روشهای جراحی فیستول

روشهای عمل این بیماری به طور کلی در دسته های زیر قرار می گیرند:

  1. جراحی باز: در این روش، پوست و بافت های اطراف فیستول بریده می‌شوند و فیستول از بین می‌رود. سپس، جراحی با خیاطی و ترمیم بافت ها به پایان می‌رسد.

  2.  جراحی لیزر: در این روش، با استفاده از لیزر، فیستول بدون بریدگی پوست و بافت های اطراف از بین می‌رود. این روش کمتر درد آور و بازگشت فیستول نیز کمتر است.

  3. جراحی رباتیک: در این روش، با استفاده از دستگاه های رباتیک، جراحی صورت می‌گیرد. این روش دقیق تر و کمتر درد آور است.

  4. جراحی تسلیم: در این روش، به جای بریدن بافت های اطراف فیستول، یک لوله کوچک به داخل آن قرار داده می‌شود تا فضای بین فیستول و بافت های اطراف پر شود و فیستول بهبود یابد.

  5. جراحی ترکیبی: در این روش، از ترکیب دو یا چند روش برای جراحی فیستول استفاده می‌شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

    rouydad24.ir