بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

درمان جوش کمر

در بسیاری از موارد داروهای بدون نسخه و روش های خانگی می توانند این جوش های ریز و درشت را از بین ببرند.

برخی از روش های عبارتند از:

پاک کننده های پوست

فرد باید هر روز و پس از عرق کردن، پوست خود را با یک پاک کننده ملایم و غیر محرک شستشو دهد. آنها همچنین باید از صابون های خشن و قابض اجتناب کنند و از تحریک جوش به هر گونه خودداری کنند زیرا این کار باعث افزایش التهاب می شود.

هنگامی که آکنه شعله ور می شود، افراد می توانند از شستشوی بنزوئیل پراکسید استفاده کنند. این ماده باکتری ها را از بین می برد و به کاهش ضایعات کمک می کند. زمانی که فرد شستشو را چند دقیقه روی پوست خود بگذارد، بهتر عمل می کند و سپس آن را بشویید. این به این دلیل است که پوست پشت ضخیم‌تر از صورت است، بنابراین ممکن است به زمان بیشتری برای جذب نیاز داشته باشد.

مرطوب کننده ها

اگر احساس خشکی یا سفت شدن پوست پشت، به خصوص بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن داشته باشید، ممکن است نیاز باشد فرد از مرطوب کننده بدون روغن استفاده کند. به دنبال محصولاتی باشید که برچسب «غیر کومدوژنیک» دارند. این بدان معنی است که آنها منافذ را مسدود نمی کنند.

بسیاری از لوسیون و مرطوب کننده های روزانه برای پوست های خشک با هدف آبرسانی به پوست با اسید هیالورونیک و بازگرداندن سد محافظ پوست با سرامیدها. غیر کومدون زا بوده و برای پوست های مستعد آکنه مناسب است.

کرم های ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند ضایعات آکنه را تیره تر و قابل توجه تر کند. همچنین می تواند باعث ماندگاری بیشتر آنها شود. به توصیه برخی از پزشکان پوست؛ هر زمان که فرد در معرض کمر قرار می گیرد، از یک ضد آفتاب غیر کومدون زا با SPF 30 یا بالاتر استفاده کند.

درمان جوش کمر

منبع خارجی پزشکی: www.everydayhealth.com/acne/back-acne-treatment.aspx

درمان سینوس مویی کمر

می توان گفت به گزارش از کلینیک اچ پی وی درمان کیست مویی با لیزر یا پیلونیدوتومی بهترین روش برای از بین بردن این عارضه است که امروزه توسط متخصصان جراحی در کلینیک های پزشکی برای درمان قطعی بیماران استفاده می شود. از آنجا که روش های دارویی، گیاهی و خانگی تاثیری روی خارج کردن موهای برگشته به داخل پوست ندارند، تمام بیماران در آخر مجبور به انتخاب بین یکی از این دو روش لیزر یا جراحی هستند. 

درد کمر چیست؟

کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات پزشکی در سراسر دنیا است. این می تواند از یک درد مبهم و مداوم تا یک درد ناگهانی و تیز متغیر باشد. گاهی اوقات ممکن است این درد به طور ناگهانی رخ دهد. در اثر تصادف، زمین خوردن، یا بلند کردن چیزی سنگین، یا به دلیل تغییرات دژنراتیو مربوط به سن در ستون فقرات، به آرامی ایجاد می شود.

چه کسانی کمر درد می گیرند؟

هر کسی ممکن است کمردرد داشته باشد. با این حال، عوامل متعددی خطر ابتلا به این عارضه را افزایش می دهد. عوامل خطر احتمال ابتلا به کمردرد را افزایش می دهد و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سطح تناسب اندام: کمردرد در بین افرادی که آمادگی جسمانی مناسبی ندارند شایع تر است. به عنوان مثال، عضلات ضعیف کمر و معده ممکن است به درستی از ستون فقرات حمایت نکنند. همچنین اگر پس از مدتی غیرفعال بودن، به شدت ورزش کنید، کمردرد نیز بیشتر است.
    افزایش وزن: رژیم غذایی پر کالری و چربی همراه با سبک زندگی غیر فعال می تواند منجر به چاقی شود. این می تواند به کمر فشار وارد کند.
    عوامل خطر مرتبط با شغل: مشاغلی که نیاز به بلند کردن اجسام سنگین، هل دادن، کشیدن یا چرخاندن دارند می توانند به کمر آسیب بزنند. یک کار روی میز نیز
    ممکن است نقش داشته باشد، به خصوص اگر وضعیت بدنی ضعیفی داشته باشید یا تمام روز را روی یک صندلی ناراحت بنشینید.
    سن: کمردرد با افزایش سن، به ویژه پس از 45 سالگی شایع تر می شود.
    وراثت: ژنتیک در برخی از اختلالات که باعث کمردرد می شود، نقش دارد.

انواع کمر درد 

پزشکان و محققان انواع کمردرد را به روش های زیر توصیف می کنند:

  • کمردرد حاد به طور ناگهانی اتفاق می افتد و معمولا از چند روز تا چند هفته طول می کشد.
    کمردرد نسبتا حاد می تواند به طور ناگهانی یا در طول زمان ظاهر شود و 4 تا 12 هفته طول بکشد.
    کمردرد مزمن ممکن است به سرعت یا آهسته ظاهر شود و بیش از 12 هفته طول بکشد.

https://www.jahannews.com/news/822132

عمل جراحی بواسیر داخلی

در طول عمل جراحی یا هموروئیدکتومی، هموروئید داخلی و بافت اطراف آن از طریق یک برش کوچک برداشته می‌شود که معمولاً بعد از آن با بخیه بسته می‌شود. این روش در اتاق عمل با بیهوشی موضعی یا عمومی یا بلوک نخاعی که نیمه پایینی بدن را بی‌ حس می‌کند، انجام می‌شود. این روش در 95 درصد موارد موفقیت آمیز است، اگرچه بیماران ممکن است درد بعد از عمل را تجربه کنند.

گزینه دیگری که با هدف کاهش درد پس از عمل انجام می شود، هموروئیدوپکسی منگنه ای است که در آن دستگاهی بافت هموروئید را به سمت بالا و به موقعیت طبیعی خود می کشد و آن را در جای خود منگنه می کند. منگنه ها به مرور زمان از بین می روند.

درمان خانگی

برخی از روشهای خانگی مانند حمام سیتز، استفاده از قرص ویتامین ای e، عسل، روغن زیتون و… ممکن است روی بواسیر داخلی تاثیر بگذارند. البته باید حتی این روش ها هم با مشورت پزشک انجام شوند. به طور کلی راه های درمان خانگی بواسیر داخلی تا حدودی بی ضرر بوده و می توانید دوبار در روز به مدت 20 دقیقه هر روش را امتحان کنید.

تشخیص

دکتر بواسیر ممکن است وجود خون در مدفوع را بررسی کند، توان عضلانی مقعد شما را بررسی کرده و برای تشخیص هموروئید داخلی یک معاینه رکتوم انجام دهد. این کار در مطب پزشک با یک انگشت دستکش دار و روغن کاری شده (معاینه رکتوم تحتانی به نام معاینه رکتوم دیجیتال) و آنوسکوپ (لوله ای روشن که چند اینچ در مقعد قرار داده می شود تا به پزشک کمک کند تا هر گونه مشکلی را در داخل مقعد ببیند) انجام می شود.

به طور کلی روشهای تشخیص شامل موارد زیر هستند:

  • معاینه دیجیتال رکتال
  • آنوسکوپی
  • سیگموئیدوسکوپی
  • تصویر برداری ام آر آی MRI
  • cliniczarei.com

با ترشح بعد از عمل فیستول چه کنیم؟

داشتن ترشحات یا خروج خونابه پس از عمل جراحی طبیعی است. اگر چه ممکن است که این ترشحات تا دو هفته هم طول بکشند ولی پس از عمل فیستول به مرور زمان کمتر شده و قطع می شوند.

بهترین کار برای جلوگیری و تسریع در روند از بین بردن ترشحات در خانه استفاده از کمپرس یخ می باشد. البته این مورد هم با مشورت پزشک باید انجام شود. توجه کنید که محل را مرتب باید تمیز کرده و از تجمع چرک و ترشحات جلوگیری کنید.

علائم کیست مویی یا سینوس پیلونیدال + علت

کیست مویی چیست؟

از علائم و نشانه های کیست مویی دنبالچه می توانیم به درد، عفونت، خروج چرک به همراه ترشحاتی که لباس زیر را کثیف می کند، و مهم تر از آن درد و سوزش اشاره کرد.

ممکن است این توده در ابتدا به شکل یک جوش ریز و ملتهب که قرمز شده در کمر بالای شکاف باسن ایجاد بشود.