بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بهترین روش برای درمان هموروئید چیست؟

نمی توان عارضه های مقعدی را جزء بیماری های خطرناک دانست، اما بی توجهی به درمان این بیماری ها معمولا باعث پیچیده و سخت تر شدن مراحل درمان خواهد شد.
تشخیص عارضه هایی مثل هموروئید خیلی کار آسانی نیست چون بعضی از علائم آن با سایر بیماری ها مشترک است.بعد از اینکه عارضه تشخیص داده شد، با توجه به شرایط بیماری یکی از راه های درمان بواسیر به بیمار پیشنهاد می شود. این درمان می تواند شامل عمل های جراحی و لیزر بواسیر باشد. انتخاب دکتر و محل مناسب برای درمان این بیماری یکی از فاکتورهای مهم به شمار می رود. عمل جراحی بواسیر یا هموروئید در کلینیک پایتخت با روش لیزر و تحت نظر پزشکان مجرب و کادری حرفه ای انجام می شود و این مرکز همواره آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران می باشد.

وقتی این عارضه پیشرفته شود دیگر روش های درمان خانگی و دارویی پاسخگو نیستند و تنها راه درمان، عمل جراحی بواسیر یا هموروئید است که به روش های زیر انجام می شود:
هموروئیدکتومی بسته: در عمل بواسیر به روش هموروئیدکتومی، بافت هموروئید بطور کامل حذف می شود. این جراحی تحت بیهوشی کامل انجام می شود و با ایجاد برشی بر روی هموروئید، اقدام به برداشت بافت آن می کنند. در نهایت برای ترمیم و بستن زخم از بخیه استفاده می شود.
هموروئیدکتومی باز: این روش جراحی بواسیر هم دقیقاً مشابه هموروئیدکتومی بسته انجام می شود. تفاوت این دو روش در این است که بعد از خروج بافت بواسیری در روش باز، زخم به همان شکل رها می شود تا خود به خود ترمیم شود و دیگر از بخیه برای بستن آن استفاده نمی کنند. البته اگر احتمال عفونت وجود داشته باشد، از ترکیب روش باز و بسته استفاده می شود

استاپلر: در این روش با استفاده از یک ابزار، جریان خونرسانی به هموروئید را قطع می کنند و بیشتر برای بواسیر درجه 3 و 4 کاربرد دارد. نحوه انجام این عمل به اینصورت است که ابتدا بالشتک های بواسیری را به نقطه ای بالاتر انتقال می دهند و سپس یک کش یا حلقه لاستیکی به دور آن می اندازند تا خونرسانی متوقف شود و هموروئید از بین برود.

اسفنکتروتومی: عضله اسفنکتر در زمان ابتلا به هموروئید تحت فشار قرار می گیرد و دچار گرفتگی می شود. در عمل بواسیر به روش اسفنکتروتومی، با ایجاد برش روی این عضله، فشار وارده بر آن و درد و علائم بیماری کاهش می یابد. این روش در مواقعی همراه با هموروئیدکتومی استفاده می شود.
البته عمل بواسیر با لیزر یکی دیگر از روش های نوین درمان هموروئید است که به عنوان یک روش سرپایی به حساب می آید. لیزر بدون بیهوشی و بدون نیاز به بستری در کلینیک انجام می شود و در مقایسه با روش های عمل سنتی دارای مزایای فراوانی است.


منبع این مقاله

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.