بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

علائم و علت زگیل تناسلی در زنان و مردان چیست؟

زگیل تناسلی زائده های گوشتی یا خاکستری رنگی هستند که در ناحیه تناسلی و مقعد در مردان و زنان رشد می کنند. این زائده ها گاهی اوقات به عنوان زگیل کوندیلوما آکومیناتا یا زگیل های مقاربتی شناخته می شود.

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی (STD) است که توسط نوعی ویروس ایجاد می شود که به آن ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یا اچ پی وی می گویند.

این بیماری مقاربتی هم مردان و هم زنان را درگیر می کند و در هر سنی ممکن است ایجاد شود.

طبق آمار اکثر افراد مبتلا به زگیل تناسلی بین 17 تا 33 سال سن دارند. این زائده های گوشتی بسیار مسری هستند و می توانند با تماس ناحیه تناسلی هم منتقل شوند. همچنین خطر ابتلا به عفونت از یک تماس جنسی با فردی که زگیل تناسلی دارد، بالاست.

اگر این بیماری در کودکان هم یافت شود متاسفانه باید آن را سابقه یک تجاوز جنسی در نظر گرفت. لازم است بدانید تا 20 درصد از افراد مبتلا به زگیل تناسلی به سایر بیماری های مقاربتی مبتلا خواهند شد.

دلایل ابتلا به زگیل تناسلی و اچ پی وی چیست؟

زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. بیش از 100 نوع HPV تا کنون شناسایی شده است که حدود 40 نوع از این ویروس ها می توانند ناحیه تناسلی را درگیر کنند.

  • بیشتر زگیل‌های تناسلی توسط دو نوع ویروس خاص (HPV-6 و -11) ایجاد می‌شوند و این انواع اچ پی وی “کم خطر” در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که کمتر احتمال دارد ناحیه درگیر شده را سرطانی کنند. سایر انواع ویروس اچ پی وی علل شناخته شده تغییرات پیش بدخیم و سرطان دهانه رحم در زنان هستند. HPV-16، یکی از انواع “پرخطر” شناخته شده، مسئول حدود 50 درصد از سرطان های دهانه رحم است. انواع HPV 18، 31، 33، 35، 39، 45، 51، 52، 56، 58، 59، و 68 دیگر انواع شناخته شده ویروس “پرخطر” هستند. انواع پرخطر HPV به عنوان انواع HPV انکوژنیک نیز شناخته می شوند. اعتقاد بر این است که HPV عامل 100٪ موارد سرطان دهانه رحم است.
  • زگیل های معمولی مشابه زگیل تناسلی نیستند و توسط انواع مختلف HPV ایجاد میشوند که قسمت های دیگری از پوست را آلوده می کنند.
  • ذرات ویروسی قادر به نفوذ به پوست و سطوح مخاطی از طریق خراش های میکروسکوپی در ناحیه تناسلی هستند که در حین فعالیت جنسی رخ می دهد. هنگامی که سلول ها توسط HPV مورد هجوم قرار می گیرند، ممکن است یک دوره نهفته و تدریجی از ماه ها تا سال ها رخ دهد که در طی آن هیچ شواهدی از عفونت وجود نداشته باشد و فرد نداند که درگیر ویروس شده.
  • به طور کلی، حدود دو سوم افرادی که با شریکی که دارای زگیل تناسلی است، در عرض سه ماه تماس جنسی دارند.
  • زگیل تناسلی به دلیل افزایش تماس جنسی بدون استفاده از محافظ مانع، چندین شریک جنسی و داشتن رابطه جنسی در سنین پایین به طور غیرمستقیم با استفاده از قرص های ضد بارداری مرتبط است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.