بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر، علل و درمان آن+ انواع داخلی و خارجی هموروئید

شاید تا به حال به بیماری بواسیر یا هموروئید دچار شده و یا نام آن را از اطرافیان خود شنیده باشید.
بواسیر یک بیماری دردناک از خانواده بیماری های نشیمنگاهی است که بسیار از آقایان و بانوان را درگیر خود کرده است. البته اصلا جای نگرانی نیست! با رعایت برخی نکات خانگی و شناخت نوع بیماری می توانید تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری نمایید.
برای آنکه با این بیماری، نحوه به وجود آمدن آن، علت ها و درمان آن آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

ابتدا بدانید که هموروئید نام خارجی همان بیماری بواسیر است. همانطور که گفته شد بواسیر، یک بیماری ناحیه نشیمنگاهی است که در صورت بروز، اجابت مزاج و فعالیت های روزانه را برای فرد بیمار دشوار می سازد.

این بیماری از نتایج یبوست های طولانی مدت و زور زدن های مکرر در هنگام اجابت مزاج به وجود می آید. هنگامی که مدفوع خشک و سفت می خواهد از روده بزرگ عبور کند این فشار را بر رگ های دیواره روده وارد کرده و هموروئید را پدید می آورد.  

این بیماری به دو بخش بواسیر داخلی و بواسیر خارجی تقسیم می شود و از سطح اولیه تا سطح پیشرفته آن گرید بندی یا دسته بندی می شود تا درمان آن آسانتر صورت بگیرد. همچنین نوعی بواسیر یا هموروئید وجود دارد که به آن بواسیر خونی گفته می شود.

بواسیر خونی چیست؟

بواسیر که با نام علمی هموروئید Hemorrhoid هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های مقعدی است که افراد در هر سنی می توانند به آن دچار شوند.

در مسیر دهانه مقعد رگ های خونی فراوانی قرار گرفته اند و درصورت تورم، التهاب و یا پارگی این رگ ها بیماری بواسیر یا هموروئید بوجود می آید.

بواسیر درجات مختلفی دارد و بسته به میزان آسیبی که به رگ ها وارد شده است و میزان و شدت علائم هموروئید می توان درجات آن را تعیین کرد. گاهی بواسیر در حد بسیار خفیف است و بیمار هیچگونه علائم و نشانه های خاصی مبنی بر درد، سوزش و خونریزی احساس نمی کند. اما گاهی میزان و شدت آسیبی که به رگها وارد شده است بسیار بالاست و علائم و نشانه های زیادی برای بیمار به وجود می آید که خونریزی از بارز ترین آنهاست.

منبع: تک استاد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.