بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

آیا شقاق نشانه سرطان روده است؟

افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ ممکن است دچار شقاق مقعدی شوند، اما شقاق مقعدی باعث سرطان روده بزرگ یا افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نمی شود. حتی اگر زخم شما به طور کامل بهبود یابد، پس از اجابت مزاج شدید ممکن است دوباره عود کند.

درمان سریع فیشر چیست؟

شقاق مقعدی اغلب در عرض چند هفته با درمان خانگی مناسب بهبود می یابند. اقداماتی را برای نرم نگه داشتن مدفوع خود انجام دهید، مانند افزایش مصرف فیبر و مایعات. چند بار در روز به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید، به خصوص بعد از اجابت مزاج. این می تواند به شل شدن اسفنکتر و بهبودی کمک کند. اگر علائم ادامه یافت، احتمالاً به درمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

به طور کلی می توان گفت که ۳ روش درمانی مختلف برای درمان وجود دارد:

  • روش های خانگی برای شقاق در مرحله اولیه
  • بوتاکس
  • عمل جراحی

روش های خانگی

درمان های خانگی معمولاً بین ۶-۸ هفته جواب می دهد. که شامل خوردن مقدار زیادی مواد غذایی با فیبر بالا و نوشیدن مقدار زیادی آب برای نرم کردن مدفوع (مثل) است. این کار درد و اسپاسم عضلانی اطراف مقعد شما را کاهش می دهد.

همچنین می توانید دو بار در روز حمام آب گرم بگیرید و یک کرم شل کننده عضلانی (مانند ۰.۲٪ گلیسریل تری نیترات) روی آن ناحیه بمالید. این کرم فقط در داروخانه ها موجود است و عوارض جانبی قابل توجهی دارد. قبل از استفاده باید با داروساز یا پزشک خود صحبت کنید.

در صورت نیاز، می توانید از داروهای مسکن مانند پاراستامول استفاده کنید.

بوتاکس

بوتاکس یک ماده شیمیایی است که به ماهیچه های اطراف مقعد تزریق می شود تا به آرامش آنها کمک کند. بوتاکس معمولا بین ۲ تا ۳ ماه ماندگاری دارد. این روش باعث می شود که در اثر شل شدن عضلات شقاق بهبود یابد.

عمل جراحی

اگر سایر درمان ها مفید نباشند، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند.

جراحی شقاق مقعد به عنوان اسفنکتروتومی شناخته می شود. یک برش کوچک در عضله اسفنکتر شما ایجاد می شود که تنش را کاهش می دهد. می توانید این عمل را به عنوان جراحی روزانه انجام دهید.

source: https://b2n.ir/j94630

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.