بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری همورئید یا بواسیر

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند

درمان زگیل تناسلی مردان با لیزر

برای از بین بردن زگیل تناسلی در مردان می توان از لیزر استفاده کرد. روش عمل لیزر ممکن است در مطب یا کلینیک پزشک، بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت “سرپایی” انجام شود. ممکن است هنگام انجام این عمل از بی حسی موضعی یه بیهوشی استفاده شود. اینکه کدام یک را دریافت می کنید بستگی به تعداد زگیل های نیاز به درمان و اندازه ناحیه تحت درمان دارد. (در 90% مواقع از بی حسی موضعی انجام شده و بیهوشی برای زمانی است که زائده های تناسلی در مردان به طور کامل دریچه مقعد یا روی آلت تناسلی را پوشانده باشند).

روشهای جراحی

زگیل های تناسلی قابل مشاهده در آلت تناسلی مردان یا اطراف مقعد را می توان با برش برداشت. این روش به معنای بریدن زگیل ها با یک چاقوی جراحی (تیغ مخصوص جراحی) است. زگیل های روی مقعد یا اطراف بیضه ها که نواحی حساس تری هستند، ممکن است با لیزر یا برداشتن حلقه الکتروسرجیکال (LEEP) برداشته شوند.

پماد و دارو

روشهای درمان‌ زگیل تناسلی مردان که می‌توانند مستقیماً روی پوست شما اعمال شوند عبارتند از:

  1. Imiquimod داروی ایمی کیمود: یک کرم محرک موضعی بوده که برای درمان زگیل‌ تناسلی مردان، سرطان از نوع سلول‌های بنیادی پوست و کراتوز آفتابی استفاده می شود.
  2. کرم یا پماد آلدارا Aldara: نوع دیگری از داروهای ایمی کیمود بوده که برای درمان آسیب های پوستی ناشی از سوختگی یا زائده های تناسلی مانند زگیل به کار گرفته می شود.
  3.  Zyclara کراتوز اکتینیک ژل تقویت سیستم ایمنی ناحیه را برای مبارزه با زگیل تناسلی آماده می کند. تا زمانی که این ژل روی پوست شما قرار دارد از تماس جنسی خودداری کنید.

واکسن hpv برای مردان

در اکثر کشورهای دنیا، توصیه واکسیناسیون HPV برای موارد زیر الزامی است:

  • همه نوجوانان (از جمله پسران و دختران) در سن 11 یا 12 سالگی (یا می توانند از سن 9 سالگی شروع شوند).
  • همه افراد تا سن 26 سال، اگر قبلا واکسینه نشده باشند.

واکسیناسیون برای افراد بالای 26 سال توصیه نمی شود. با این حال، برخی از بزرگسالان 27 تا 45 ساله که قبلاً واکسینه نشده اند، ممکن است پس از صحبت با دکتر، پزشک برای آنها واکسیناسیون HPV تجویز کند.

واکسن اچ پی وی HPV مردان
مراحل تزریق واکسن اچ پی وی یا زگیل تناسلی آقایان

واکسیناسیون HPV برای سنین 27 تا 45 سال مزایای کمتری دارد.

در هر سنی، داشتن یک شریک جنسی جدید یک عامل خطر برای ابتلا به عفونت جدید ویروس پاپیلومای انسانی است. افرادی که در حال حاضر در یک رابطه طولانی مدت و تک همسری متقابل هستند، به احتمال زیاد به عفونت HPV جدید مبتلا نمی شوند.

فرق جوش و زگیل تناسلی مردان چیست؟

زگیل تناسلی مردان را می توان با جوش اشتباه گرفت. شما می توانید یک زگیل منفرد یا یک دسته از زگیل داشته باشید. آنها توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، یک عفونت شایع مقاربتی (STI) که قابل درمان است، ایجاد می شوند. برچسب‌های پوستی می‌توانند شبیه جوش باشند، اما فقط لایه‌های کوچکی از بافت هستند که هیچ تهدیدی برای سلامتی ندارند. 

این نکته را باید بدانید که جوش ها در مقایسه با این زائده ها؛ ظاهری آبکی داشته که با تخلیه چرک همراه هستند.

https://cliniczarei.com | انواع زائده تناسلی مردان

علیرضا زارعی بهترین دکتر زگیل تناسلی مردان در تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.